*Profesor Idol sa ponáhľa do učebne, je nervózny či stihne prísť načas. Cestou po chodbe mu z ruky vypadnú pergameny.* Ach. *Vzdychne si, keďže sa ponáhľa vyberie si svoj prútik.* Accio pergameny. *Chytí pergameny zasa do rúk a vojde do učebne.* Dobrý deň študenti. *Pozdraví ich a položí si veci na katedru. Pomaly predstúpi pred tabuľu elegantným pánskym krokom mladý profesor. Ani dnes nie je výnimkou a má na sebe sako namiesto čarodejníckeho habitu.* Som rád, že sme sa zasa stretli. *Prejde pohľadom po študentoch, rozpoznáva ich tváre keďže už sú oveľa starší a zmenili sa.* Doteraz sme preberali len dejiny bielej mágie a mali by ste vedieť aj niečo o pôvode tej čiernej. Pripravil som si to pre vás na dnešnú hodinu, keďže ste už tretiaci a chápete význam zlého a dobrého, nemalo by vás to zlákať na zlé chodníčky. *Po krátkom úvode si vezme do ruky prvý pergamen z lavice a začne s vysvetľovaním.* Spočiatku, keď sa už mágia rozvinula do pokročilejšieho štádia čarodejníci nepoznali dobrú a zlú mágiu, jednoducho iba jednu, ktorú používali pre osobné potreby. Uľahčovali si tým mnoho vecí, no ako inteligencia človeka rástla, tak sa našli niektorý jednotlivci, ktorý zistili, že mágia nemusí slúžiť len na dobré veci, ale aj na zlé. Obracali mágiu voči iným, ale nikdy im to dlho nevydržalo pretože normálnych čarodejníkov, teda tých, ktorý používali mágiu na dobré veci vždy bolo viac a porazili ho. *Prejde pohľadom po študentoch, či všetkému porozumeli a potom pokračuje.* Avšak, našli sa aj takí, ktorí si hovorili neporaziteľní a podobne. Napríklad známy Tom Marvolosso Riddle, dnes sa predstavuje pod menom ako lord Voldemort, Temný Pán a podobne. Čarodejníci ho porazili niekoľko krát, no on sa stále vracia pretože svoju dušu rozdelil do horcruxov. Viac sa o horcruxoch dočítate už len v knižnici pri dodatkových knihách. *Premýšľa nad svojimi slovami.* Zamotal som sa niekam inam, kde som mal. Chcel som povedať to, že mágia neexistuje dobrá a zlá, mágia je stále len jedna, dobrý a zlý môže byť iba čarodejník. Mágiu rozdeľujeme na bielu a čiernu, dobrú a zlú len podľa toho, na aké účely čarodejník mágiu používa. Každý čarodejník si individuálne volí svoj vlastný smer a takto vzniká čierna mágia na zemi. Čarodejníci ničia samých seba a žiadne zlé vplyvy. *Objasní. Zastane aby si to študenti stihli zapísať a potom pokračuje.* Áno, s ľuďmi je to takto, ale zrejme si kladiete otázku ako je to s bytosťami, ktoré zastávajú buď bielu alebo čiernu mágiu. *Študenti súhlasne prikyvujú pretože pochybujú o tom, že bytosti si taktiež volia svoj smer.* Máte pravdu, tento krát sem nezasahuje slobodná vôľa bytosti, ale vonkajšie vplyvy. Vplyvy čarodejníkov na bytosti, ktoré si napríklad človek podmanil. Taký domáci škriatok vykonáva to, čo mu jeho pán prikáže. Ak mu prikáže zabiť, tak zabije. Vtedy je to využitie mágie zlým smerom, teda čierna mágia. Ak mu pán prikáže starať sa o jeho deti, bude sa starať o jeho deti. Ak pri tom použije mágiu, je to biela mágia. *Profesor Idol pozrie po študentoch, či tomu pochopili. Jedna študentka v strednom rade zdvihne ruku.* Áno slečna? *Osloví ju.* To nám je myslím jasné, ale čo s takými bytosťami, ktoré si človek nepodmanil? *Profesor Idol sa pousmeje.* Ďakujem slečna. Správna otázka. Také bytosti sú ovplyvnené tým, ako sa k nim iné bytosti alebo aj ľudia správajú. Určite ste si všimli, že bytosti ktoré zastávajú bielu mágiu sú pekné, krásne a milé.
A zasa opačne, tie bytosti ktoré sa radia k čiernej mágii sú vo väčšine prípadov škaredé, na pohľad na nich nie je nič dobré a aj agresívne. *Prikývne hlavou a pokračuje.* K pekným bytostiam sa každý správa milo a preto aj tie bytosti sú také, ale tie škaredé každý odsudzuje len na základe vzhľadu a prvého dojmu. Preto sú tieto bytosti agresívne pretože keď im každý iba ubližuje, majú prirodzený pud brániť sa. *Prejde sa medzi lavicami aj k zadným radom, aby skontroloval či sa študenti nebavia a dávajú pozor.* Agresivita a zlé vlastnosti sa dedia aj u bytostí, nie len u ľudí. Takto vznikla čierna mágia u bytostí. *Aby sa uistil, či to všetci správne pochopili, zopakuje to ešte raz.* Takže pôvod čiernej mágie bytostí vychádza z ich správania k iným bytostiam alebo ľuďom. Samozrejme zlé správanie je niečím zapríčinené, a to postoj okolia k nim. V dnešnej dobe to už nezávisí od takýchto vplyvov, jednoducho bytosti sú od narodenia zlé alebo dobré. Samozrejme, že nie jednotlivec z druhu, ale celý druh. Pochopili ste čo tým chcem povedať? *Položí otázku smerom na študentov. Niektorý prikyvujú iní zasa sedia a pozerajú ako keby z jahody spadli.* Ach. *Povzdychne si.* Mágia je len jedna, od začiatku tu vždy bola a vždy bude, len má určité vývinové štádiá a medzi ne patrí aj štádium kedy čarodejníci začali mágiu používať proti iným čarodejníkom alebo bytostiam, teda na zlé veci. To je vznik čiernej mágie u ľudí. Ďalším vývinovým štádiom mágie je, keď sa začali takéto postoje prejavovať aj u magických bytostí. Čím to bolo zapríčinené, to už vieme. A takto vznikla čierna mágia u magických bytostí. *Dokončí pretože jasnejšie to už povedať nevie.* A čo sa týka predmetov čiernej a bielej mágie, zasa je to len práca čarodejníka alebo magickej bytosti. A to, či slúži na dobrú alebo zlú mágiu, určuje jeho výrobca. *Keď zaznie školský gong, profesor Idol ukončí hodinu.* Dúfam, že ste si opäť niečo odniesli z tejto hodiny a samozrejme vás čaká domáca úloha. Napíšte RPG príbeh minimálne na 250 slov o tom, ako ste sa rozhodli pre bielu alebo čiernu mágiu, čo vás k tomu viedlo a ako používate mágiu. Domáce úlohy mi posielajte na peter_483@centrum.sk alebo formulárom dolu. Nezabudnite napísať svoje meno, fakultu a ročník. Samozrejme pripomínam, aby ste nezabudli na knižnicu, v dodatkových knihách máte niečo o horcruxoch ako som už spomínal počas hodiny a je tam aj bonusová úloha kde môžete získať veľa bodov a many v plnej školskej stupnici! Dovidenia. *Rozlúči sa so študentmi a odíde z učebne.*
